Utbildning
Godmanskap och förvaltarskap för socialtjänsten
Plats
Göteborg
Startdatum
21 maj 2024
Välkommen till utbildning i godmanskap och förvaltarskap för socialtjänsten. Syftet är att du under en eftermiddag ska få förutsättningar att navigera rätt i frågor som rör godmanskap och förvaltarskap.
Under utbildningen kommer vi att beröra de rättsliga förutsättningar som behöver vara uppfyllda för att få en god man/förvaltare, vad som ingår i uppdraget, vad anmälningsplikten innebär samt vart du ska vända dig om du behöver vägledning i enskilda ärenden. I slutet av utbildningen hoppas vi att du kommer ha förutsättningar för att navigera rätt i frågor om godmanskap och förvaltarskap.
Utbildare
Föreläsarna är Marielle Hagberg Ryngefors från Överförmyndarenheten i Göteborgs Stad och Oliver Nilsson från Överförmyndarsamverkan Alingsås Lerum. Båda är erfarna överförmyndarhandläggare som ansvarar för informationsinsatser för sina respektive verksamheter.
Kontakt
Frågor om kursen:
Frågor om anmälan:
Anmälan
Sista anmälningsdag
7 maj 2024
Efter sista anmälningsdag är anmälan bindande. Vid återbud därefter debiteras full avgift. Du kan alltid överlåta din plats åt någon annan.
Avgift
För anställda i Göteborgsregionens kommuner: 700 kr exkl. moms. Övriga: 950 kr exkl. moms.
Integritetspolicy
När du anmäler dig till en kurs registreras dina personuppgifter i våra administrativa program. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Mer information
Tid och plats
21 maj 2024, kl 13.15–16.
Plats i centrala Göteborg meddelas i den skriftliga bekräftelsen som vi skickar cirka tio dagar innan kursstarten.
Målgrupp
Chefer, förste socialsekreterare, metodutvecklare inom Funktionsstöd (Boendestöd, Myndighet, BMSS), socialpsykiatri och socialförvaltningen, ekonomiskt bistånd, vuxenenheten och boende för hemlösa.
Uppdaterad